Nejvyužívanějším věrnostním programem v Česku se může chlubit Dr. Max

Praha, 2.12.2024. Dvě třetiny Čechů se o věrnostní programy různých poskytovatelů buď přímo aktivně zajímají nebo alespoň většinou využijí nabízené možnosti členství. Meziročně opět přibylo programů, u kterých jsou zaregistrováni. Roste i míra využívání nejrůznějších zákaznických portálů napříč sektory. Potvrzují to výsledky rozsáhlého výročního výzkumu „Věrnostní programy a zákaznické portály 2024“, realizovaného výzkumnou agenturou Incomind.

Věrnostních programů, které Češi využívají, letos opět přibylo. V průměru jsou Češi osobně zaregistrováni již do 14 věrnostních programů (4 z toho jsou u rychloobrátkových obchodních řetězců), další využívají s využitím registrace svých rodinných příslušníků či známých. 6 % Čechů (resp. spíše Češek) se zaregistrovalo dokonce do 30 a více věrnostních programů. Pouze 3 % věrnostní programy zcela odmítají.

POČET ZAREGISTROVANÝCH VĚRNOSTNÍCH PROGRAMŮ (v%)

Nejvíce jsou využívány výhody věrnostního programu u nákupů potravin (75 %),  léků  (62 %) a drogerie (62 %). Nejkladnější postoj k věrnostním programům mají mladí do 30 let, ženy jsou k nim naladěny pozitivněji než muži. 84 % vnímá věrnostní programy jako přidanou hodnotu a 72 % ovlivňují při volbě obchodu či poskytovatele služby.

Současně ovšem pouze dvě pětiny Čechů uvádějí, že mají dobrý přehled o výhodách, které jejich věrnostní programy poskytují. Naopak pětina připouští, že o nich přehled nemá.

Komplexní výzkum společnosti Incomind „Věrnostní programy a zákaznické portály 2024“ se věnoval nejen postojům k věrnostním programům a jejich využívání v obecné rovině, ale hned celé stovce věrnostních systémů (programů, zákaznických portálů či mobilních aplikací) jmenovitě.

Vůbec nejsilněji si s věrnostními systémy Češi spojují společnosti Lidl (Plus), Tesco (Clubcard) a Kaufland (Card). Nejvyužívanějším věrnostním systémem v Česku je nicméně Karta výhod Dr. Max, kterou používají hned 3 ze 4 dospělých Čechů. Jen s malým odstupem následují Lidl Plus a Tesco Clubcard. Pozici nejdoporučovanějšího věrnostního programu obhájil Moneyback České spořitelny před programy dm active beauty a Odměny v My Air.

V případě klientských portálů vede ve znalosti Lidl, u segmentu utilit ČEZ, jehož zákazníci vykazují i nejvyšší ochotu tento portál doporučit. U internet a mobile bankingu vedou ve využívání Česká spořitelna, Raiffeisenbank a ČSOB, nejvyšší míru doporučení dosáhla Air Bank.

 

Parametry výzkumu „Věrnostní programy a zákaznické portály 2024“: reprezentativní spotřebitelský výzkum na vzorku 1000 respondentů ve věku 18-70 let provedený metodou CAWI (on-line dotazování) v říjnu 2024.

 

Zdroj: Věrnostní programy a zákaznické portály 2024, Incomind

Kontakt pro dotazy ke studii:  František Trunec, INCOMIND, tel. 605 231 210, frantisek@incomind.cz