Nejčastěji jsou v Česku se sponzoringem spojováni ČEZ a Škoda

Povědomí Čechů o sponzoringu a podpoře nejrůznějších aktivit je vysoké. Svědčí o tom více než pět stovek společností či institucí, které si lidé s podporou spojují. Nejsilnější pozici mají v této oblasti ČEZ/Nadace ČEZ a Škoda. Výsledky letošního výzkumu výzkumné agentury Incomind „Sponzoring a partnerství v Česku“ mimo jiné také ukázaly, že nejvyšší sympatie Čechů mají hokejové aktivity, z mimosportovních oblastí pak aplikace Záchranka.

30.6.2025. ČEZ (i prostřednictvím své Nadace ČEZ) v posledním roce opět zvýšil povědomí Čechů o svých sponzorských aktivitách a v tomto směru těsně předstihl doposud vedoucí značku Škoda. Třetí příčku letos potvrdil Tipsport, tradičně významnými hráči jsou především Sazka, Česká spořitelna a Pilsner Urquell, nejvyšší nárůst byl zaznamenán u značek Red Bull a Kaufland. Ukázal to reprezentativní výzkum společnosti INCOMIND „Sponzoring a partnerství v Česku 2025“, který se pravidelně zaměřuje na sponzoringové aktivity (činnosti, akce, osobnosti, organizace apod.), jejich popularitu, sympatičnost, znalost sponzorů, propojení objektu sponzoringu s jeho sponzorem a další související témata.

„ČEZ (či Nadace ČEZ) je nejčastěji zmiňovanou společností hned v šesti segmentech: při sponzoringu kulturních a společenských akcí, ochrany životního prostředí, v projektech na podporu vědy a vzdělání, v kategorii společenská zodpovědnost a podpora lokálních komunit, v segmentu charity a letos poprvé také co se týká podpory amatérského sportu. Škoda je na prvním místě v oblasti sponzorování profesionálního sportu“, doplňuje Tomáš Drtina, ředitel společnosti INCOMIND.

Mezi sportovními týmy jsou Čechům nejsympatičtější mužská i ženská hokejová reprezentace, z jednotlivých sportovců/ sportovkyň pak zástupkyně zimních sportů: Markéta Davidová, Eva Adamczyková a Ester Ledecká. V sympatiích obecně vedou aktivity spojené s hokejem, velmi pozitivně je hodnocená i atletika a různé běžecké akce. Z mimosportovních aktivit získala největší sympatie Čechů aplikace Záchranka.

Které společnosti se podle Vás nejvíce angažují v podpoře amatérského sportu? (spontánní znalost v %)

Nejznámější cíle sponzoringu

 

Parametry výzkumu „Sponzoring a partnerství v Česku 2025“: reprezentativní spotřebitelský výzkum na vzorku 1500 respondentů ve věku 18-60 let provedený metodou CAWI (on-line dotazování) v červnu 2025.

Další informace o výzkumu: Tomáš Drtina, INCOMIND, tel. 603 468  094, tomas@incomind.cz