V charitativní činnosti se podle Čechů nejvíce angažuje Člověk v tísni

Praha, 20.6.2022.  Společnost INCOMIND zveřejnila výsledky letošního výzkumu „Partnerství a sponzoring v Česku“. Že Češi nejvíce znají Jardu Jágra a mají rádi hokej nepřekvapí, ovšem největší meziroční nárůst povědomí zaznamenal, především díky své záslužné a viditelné činnosti z posledních měsíců, Člověk v tísni. Tato organizace se také dostala na první příčku mezi organizacemi spojovanými s charitativní činností!

Výsledky výzkumu "Partnerství a sponzoring v Česku 2022"

Na partnerství a sponzoringové aktivity (činnosti, akce, osobnosti, organizace apod.), jejich popularitu, sympatičnost, znalost sponzorů, propojení objektu sponzoringu s jeho sponzorem a další otázky se zaměřil výzkum „PARTNERSTVÍ A SPONZORING V ČESKU 2021“ realizovaný ve spolupráci výzkumné agentury Incomind (pro český trh) a slovenské Go4Insight. Potvrdilo se, že Češi znají nejen široké spektrum sponzorovaných aktivit, ale i více než čtyři stovky společností, které je podporují.

Sponzorování nejrůznějších aktivit si Češi nejvíce spontánně spojují se společnostmi Škoda a ČEZ. Zatímco Škoda je na prvním místě v oblasti sponzorování profesionálního i amatérského sportu a sportování obecně, ČEZ je nejčastěji zmiňovanou společností hned v pěti segmentech: při sponzoringu kulturních a společenských akcí, ochrany životního prostředí, v projektech na podporu vědy a vzdělání, v kategorii společenská zodpovědnost a podpora lokálních komunit, a také v segmentu charity. Velmi aktivní jsou ve sponzoringu jsou dle české veřejnosti také významné sázkové společnosti v čele se společnostmi Sazka a Tipsport, či společnosti Plzeňský Prazdroj, O2 Telefónica a Česká spořitelna.

Češi mají rádi hokej, takže nepřekvapí, že mezi celkově nejsympatičtější objekty sponzoringu se řadí hned několik hokejových aktivit – Mistrovství světa, Extraliga ledního hokeje a projekt Pojď hrát hokej. Pětici nejsympatičtějších projektů doplňují Rákosníčkova hřiště, která také mimochodem vykazují vůbec nejlepší míru propojení s jejich sponzorem, společností Lidl, a zcela nově i eSport, což potvrzuje rostoucí sílu tohoto segmentu“, říká Tomáš Drtina, vedoucí projektu „Sponzoring v Česku 2022“.

Kontakt pro dotazy ke studii:
Tomáš Drtina, INCOMIND, tel. 603 468 094, tomas@incomind.cz
František Trunec, INCOMIND, tel. 605 231 210, frantisek@incomind.cz